Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Osmaniye
Az Bulutlu
25°C
Osmaniye
25°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
25°C
Salı Az Bulutlu
26°C
Çarşamba Az Bulutlu
28°C
Perşembe Az Bulutlu
32°C

Yapı Kullanma İzni

YAPI KULLANMA İZNİ NEDİR?

İnşaatı tamamlanan yapıların, bina ile ilgili tüm teknik işlemler tamamlandıktan sonra, yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğunu, kullanılmasında fen ve sağlık bakımından herhangi bir sakınca olmadığını, içeriğinde ; ruhsat bilgilerini, inşaat bitim tarihini, sınıflarını gösteren ve Belediyemis İmar Müdürlüğü – Yapı Kullanma İzni Amirliğince düzenlenen bir belgedir. Yapı tamamen bittiği taktirde tamamının, veya kısmen kullanılması mümkün kısımları tamamlandığı taktirde bu kısımların kullanılabilmesi için ilgilinin müracaatı üzerine inşaat belediyemiz teknik elemanlarınca yerinde kontrol edilir.

YAPI KULLANMA İZNİ OLMADAN BİNAMIZDA OTURAMAZ MIYIZ ?

Yapı kullanma izni almadan binanıza; yasa gereğince su , elektrik, telefon v.s. aboneliği yaptıramazsınız.

YAPI KULLANMA İZNİ ALINIRKEN GEREKLİ BELGELER NELERDİR

Dilekçe, Onaylı İnşaat Ruhsatı Fenni Mesullük Taahhütnamesi Kat İrtifak Listesi SSK dan alınacalk ilişksizlik Belgesi Sıhhi tesisat ve elektrik tesisat raporları Türk Telekomunikasyon A.Ş. Raporu İnşaat ruhsatında var ise sığınak, asansör, yangın tesisat raporları Binanın cephelerinden alınmış 13×15 cm ebadında fotoğraflar

YAPI KULLANMA İZNİ NASIL ALINIR?

Dosyası (Yukarıda belirtilen evraklar) tamamlanmış binalardaki her bağımsız bölüm için 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye’miz Kullanma İzni Amirliğine başvurulur. Yapı kullanma izni harçları ve katılım payları tahsil edildikten ve vergi dairesinden ilişik kestirdikten sonra bağımsız bölümler için Yapı Kullanma İzni Belgesi düzenlenir.